Charlie chattel - America Online, 1998 február
1998 február 11 ., szerda , este 10, keleti idő szerint
Házigazda  : Maradjatok szorosan vonalban.......mindjárt csevegünk Charlieval..
Online házigazda a Virgin records engedélyével az America Online
Charlie:    Hello mindenkinek.
AOL  ceremóniamester: Kezdjük el rögtön a kérdéseket!
Kérdés   szia Charlie- csak annyit akarok mondani, hogy nagyszerű dobos vagy. És miért nem szeretsz videoklipeket csinálni?
Charlie:    Mert unalmasak...baromi unalmasak.
Kérdés:    Van–e még neked azokból a jó öreg Rogers dobszerkókból, amiket a korai időben használtál?
Charlie:    Soha nem volt Rogers dobkészletem. Nem volt Rogers dobom, és soha nem is tetszettek.
Kérdés:    Hozzájutunk-e még több koncertfelvételhez a korai időkből CD–n? Esetleg valamikor a közeljövőben?
Charlie    Fogalmam sincs, de ha valaki talál ilyet, elképzelhető.
Kérdés:   A többi Stone régóta úgy emleget téged, mint a ragasztót, amely összetartja a bandát. Hogy csinálod ezt?
Charlie:   Fogalmam sincs róla. Ilyesmiken nem szoktam rágódni.
Kérdés:   Charlie..téged úgy szeretnek..mi mind tudjuk hogy milyen kényelmetlen neked ez az interjú.....most túszként tartanak fogva az america online emberei? Küldjünk segítséget?
Charlie:   Igen,  de ne.
Kérdés:  Úgy hallottuk, hogy minden ágyat lerajzoltál, amiben valaha is aludtál a turnékon. Igaz ez? Mióta csinálod ezt és miért?
Charlie: Igen, ez igaz. Körülbelül 1967- vagy 68 óta- unalomból, valójában ez egy vizuális napló.
Kérdés: Szia Charlie! Mi van a Gretch dobokban ami annyira tetszik neked?
Charlie:   A történelmük. Az összes kedvenc dobosom használta, vagy reklámozta őket.
Kérdés: Charlie, Megváltozott a szinpadi, vagy zenei kapcsolatod Keith-szel az évek során? Főleg amióta Bill kiszállt a Stonesból?
Charlie:  Nem, mindig is ugyanilyen volt, remélem.
Kérdés: Diane-tól New Yorkból....Arra a következtetésre jutottam, hogy a Bridges teljes mértékben a  legjobb album a Steel Wheelsen és a Voodoon kívül, nem  érzed azt hogy a zenekar egészében jobban játszik mint valaha? Nekem úgy tűnik.
Charlie: De.
kérdés: Szia charlie..Először 1966 ban láttam a bandát, és kíváncsi vagyok, hogy vajon mostanában jobban fájnak-e a kezeid egy koncert után?  s. d.
Charlie: Nem, nem hiszem. Legalább is nem a kezeim. A fejem igen.
Kérdés: Mi a legféltettebb kincsed a Polgárháborús gyűjteményedben?
Charlie: Egy Remington pisztoly.
Kérdés: Hogy létezik az , hogy még Keith és Ronnie kiszámíthatatlan gitározása mellett is képes vagy ilyen stabilan tartani az ütemet? Mindketten úgy tűnik hogy ütemen kívül vagy belül csak belejátszanak egy–egy akkordot, amikor "úgy érzik hogy kell". Mennyire nehezíti ez meg a munkádat, mint dobosét?
Charlie: Egyáltalán nem játszanak az ütemen kívül.  Nagyon könnyű Keith-szel együtt játszani. Éppenséggel ő az egyik legjobb ritmusgitáros. Szóval nagyon könnyű.
Kérdés: Ez az első alkalom hogy az interneten vagy?
Charlie: Ez az első alkalom hogy egyáltalán egy számítógépet nézek így. Kivétel Mick-kel a krikettet.
Kérdés: Diane New Yorkból, a turné emléktárgyakkal kapcsolatban, lesznek új cuccok amiket mostanában kezdenek árulni?
Charlie: Igen, és még sok minden jön.
Kérdés: Szia Charlie! Ez a turné tényleg nagyszerű! Nem gondolsz néha úgy magadra, hogy visszavonulsz, "vidéki úriember" leszel és az unokákkal játszol?
Charlie. De. Hamarosan.
Kérdés: Szóval téged úgy emlegetnek, hogy a legjobban öltözött Stone. Van valami hozzáfűznivalód ehhez?
Charlie.  Nem, igazából  nincs.
Kérdés: Ki a legnagyobb jazz hősöd, aki a legnagyobb hatásssal volt rád, és hogyan adod bele a Stonesba azt hogy jazzértő vagy?
Charlie: Kenny Clarke és Charlie Parker.
Kérdés: Charlie- Még mindig te tervezed a Stones díszleteit?
Charlie: Mark Fisherrel és Mick-kel együtt.
Kérdés: Úgy hallottuk, hogy kiadtál egy könyvet Charlie Parkerről- Az Óda egy magasan szálló Madárhoz- Tudnál erről többet beszélni egy kicsit és lehet ezt most valahol kapni?
Charlie: Ez az életrajza,  gyerekkönyvként leírva és nem tudom, hogy kapható-e.
Kérdés: Charlie, mindig is elbűvölt ez a titokzatos mosolyod. Mi az ami ilyen mosolygásra késztet?
Charlie: Főleg emésztési zavarok.
Kérdés: Charlie, mit csinál a Stones amikor nem turnézik és nem próbál?
Charlie: Fogalmam sincs, mit csinálnak.
Kérdés: Hogyan készíted fel magadat egy előadásra? Van valami különleges napirend  amit követsz?
Charlie: Igen. Nyújtógyakorlatok és legtöbbször üldögélés Ronnie és Keith szobájában
Kérdés: Szia Charlie. Meghallgattad valamelyik zenekart ami előttetek játszott ezen a turnén? Melyik tetszett a legjobban?
Charlie: Igen, mindet. Santana.
Kérdés: Nagyon szerettem a Charlie Parker emléklemezt. Ki van még más kedvenc jazz zenészed?
Charlie: Rengeteg. Mindegyik.
Kérdés: Mi volt a legfurcsább ajándék amit rajongóktól kaptál?
Charlie: Nem emlékszem, talán valami Japánban.
Kérdés: Aggódjanak a dobosok a dobgépek miatt?
Charlie: Nem, tényleg ki kell próbálni. De nagyon érdekes dolog velük dolgozni.
Kérdés: Charlie, melyik dobost -régi vagy mostani-tartasz nagyra és miért?
Charlie: Dave Tough, Kenny Clarke, Roy Haynes, Elvin Jones stb stb... mindegyiket aki Swing stílusban és ízlésesen jázszik.
Kérdés: Charlie.. nagyon tetszett az a képregénycsík a Beggars Banquet (f.a.: valójában Between the Buttons) borítóján.Tervezed, hogy kiadsz egy könyvet rajzaidból?
Charlie. Nem. Ezt meghagyom Ronnie–nak.
Kérdés: Melyik Jazz vagy blues lemezt hallgatod, ami garantáltan jó kedvre derít?
Charle: Bármelyiket Miles Davistől vagy Charlie Parkertől.
Kérdés. Te vagy a példaképem, hány ütőt használsz el egy koncerten? You ROCK!
Charlie: Egyet sem, kivétel két párat eldobok a közönségnek.
Kérdés: Hosszú évek óta Stones rajongó vagyok, a kedvenc Stones korszakom a Sticky Fingers, Exile on main street, melyik a kedvenc korszakod ,vagy jobban szereted a jazz projectjeidet?
Charlie: A  Mick Taylor korszak és a jazz dolgok más tászta. Mindkettőt nagyon élveztem. De a Rolling Stonessal mindig nagyon különleges együtt játszani.
Kérdés: Miben más egy olyan szólólemezt mint a "Long Ago and Far Away" készíteni, mondjuk a Bridges to Babylon-hoz képest ?
Charlie: Ez egy igen aprólékos munka és nagyon gyorsan készült.
Kérdés: Charlie, Malcolm vagyok Londonból . Láttalak a Rocket 88– al a Félhold Pubban , Putneyben. Mi a legrosszabb és a legjobb abban hogy stadionokban játszotok, összehasonlítva  a kis klubokkal?
Charlie: A legjobb, hogy egszerre rengeteg embernek tudunk játszani. Az a legrosszabb, hogy annyira a monitorokra vagyunk utalva. A jazz clubok sokkal intimebbek.
GYUKITY PÉTER: Szia Charlie, én egy magyar Stones rajongó vagyok. A kérdésem az, hogy az Always Suffering című számban tényleg te is énekelsz a háttérben ahogy a borító állítja? Ha igen, mi vitt rá arra hogy énekelj?
Charlie: Nem, soha életemben nem énekeltem, és nem is örülnél, ha megtenném.
Kérdés: Mr Watts, jó reggelt kívánok Németországból, nagyon várunk már Berlinben. Kérlek ugyanolyan erővel és kedvvel játssz, ahogy legutóbb. Sok puszi, és tartsd Micket a kalitkában...
Charlie: Köszönöm.
Kérdés: Ha más bandában lehetnél mint a Rolling Stones, akkor melyiket választanád?
Charlie: Duke Ellingtonét.
Kérdés: Charlie, az Out Of Control a legjobb Stones szám amit hosszú ideje hallottam. Szokatlan a Stones tól. Hogy született ez meg?
Charlie: Kérdezd Micket.
Kérdés: Megpróbáltad már valaha hogy rávedd Micket vagy Keefet hogy valami jazz számot játsszatok el, főleg a fusion korszakban?
Charlie: Nem , soha.
Kérdés: Sokszor úgy említ a többi Stones tag, mint a Rolling Stones hangzás forrását. Ennek ellenére te mindig elveted ezt a gondolatot. Feljegyeznek– e valaha is úgy mint aki a rockzene alakulásában szerepet játszott?
Charlie: Nem, nem érdekel.
Kérdés: Charlie, imádom a Honky Tonk ritmust. Te találtad ezt ki és a kolompot, vagy hogy volt ez?
Charlie: Jimmie Miller játszott a kolompon, én utána léptem be.
Kérdés: Sok sok év Stones interjú és történetei után, van valami amit elmondhatnál nekünk, amit nem tudunk, és gondolod hogy érdekelhet bennünket, magadról és a zenekarról?
Charlie: Nem, nincs semmi titok vagy szennyes ügy.
Kérdés: Te vagy a létező egyik leg „tiptoppabb” sztár, és úgy látszik, hogy makulátlan az ízlésed az öltönyök terén. Hogyan hasonlítanád össze az amerikai szabókat a saját londoni saville roadi szabódhoz?
Charlie: Azok az amerikai szabók, akikhez én  járok, olasz amerikaiak és csodálatos öltönyöket csinálnak.
Kérdés: Melyik volt az a pont, amikor a rock and roll életstílus hivatássá vált, úgy értem mikor kopott meg az "esemény" értéke és mikor vált ez a létforma "normálissá"?
Charlie: Fogalmam sincs, miről beszélsz.
Kérdés: Hé Charlie! Te vagy a legjobb. Szóval ez a kérdésem. Mostanában láttam két koncerteteket–ez volt az első eset–(még csak 17 vagyok) és egyszerűen srácok, ti hihetetlenek vagytok!!! Csak azt szerettem volna tudni, milyen fontosak a fiatal rajongók nektek most?
Charlie: Nagyon. Ők tartják mozgásban a dolgot. Fiatalok nélkül meghalna.
Kérdés: Mennyire voltál érintve a mostani lemezben? Azt hallottam, hogy más dobosok (mint Kenny Aronoff ) is játszottak néhány számban (meg Jim... Valaki, ilyenek)
Charlie: Kenny ütős hangszereken játszott. Én doboltam. Kenny és Jim Keltner. Mindkettő csodálatos zenész. Ez egy testvériség. Sok szeretettel, Charlie.
Kérdés: Milyen érzés volt, hogy a Dust Brothers hangmintákat készítettek rólad?
Charlie. Remek. Minden percet élveztem. Nagyon kedves fiatalemberek. És érdekes is volt. De nagyon sok munkát kívánt a részükről.
Kérdés: Kényelmetlenül érint téged a Rolling Stones gigantizmusa ? (az ipari méretű szponzorálás..stb)
Charlie: Igen, kényelmetlenül érint a Rolling Stones gigantizmusa. Mindig is így volt, és most is.
Kérdés: Szia Charlie! Egyre több új számot játszotok ahogy haladunk előre. Most éppen hányat? Chicagoban még csak kettőt hallottunk.
Charlie : Ötöt.
Kérdés: Hogyan hozod össze két nagy zenei kedvtelésedet, a jazzt és a Rolling Stonest? Van bennük valami közös?
Charlie: A dobok és az ütem.
Kérdés: Szerinted a banda inkább közelebb vagy távolabb került egymáshoz az első amerikai turné, 1964 óta?
Charlie: Sokkal közelebb.
Kérdés: Szívesen visszatérnél azokba az egyszerűbb időkbe amikor egyszerűen csak jónak kellett lenni, vagy tetszik neked a modern technológia, mely javítja és kijavítja a gyengébb zenét? Miért?
Charlie: Ez nem igaz. Jól kell indulni.
Kérdés: Tényleg Mick kezdett el dobolni Keith számában a "You don't have to mean it "-ben, és végül is te vagy az az utolsó verzión?
Charlie. Igen és igen.
Kérdés: Ki lenne számodra az álom ritmusszekció?
Charlie: Nagyon sok jó van. Álom ritmus szekció, egy volt, Count Basie, Freddy Green és Jo Jones.
Kérdés: Van egy olyan bizonyos szám vagy számok, amit nagyon vársz hogy játszatok, amit egy kicsit elnyújtanál?
America Online házigazda: már csak egy utolsó kérdésre van idő...
Charlie. Nem, ez egy show. Nem annyira nyitott végű mint a jazz, kivétel néhány levezetés.
Kérdés: büszke vagy arra hogy a Stones tagja vagy Charlie? Én 1966 óta vagyok rajongótok, folytassátok a jó munkát! Kíváncsi vagyok még, hogy miért használsz fülhallgatót amikor a kis színpadon játszotok?
Charlie: Igen, rendkívül. Mert a hang visszaverődik a hangfalakról. Egyszerre két vagy három ütemet hallok, ezért hallanom kell magamat és Keith-t a többi nélkül, tényleg. Jó éjszakát mindenkinek!
America online házigazda: Köszönjük mindenkinek aki csatlakozott hozzánk ma este, Charlie, nagyon szórakoztató volt! Köszönjük a közönségnek is itt akik velünk voltak. Jó éjt!
America online ceremóniamester: Jó éjt Charlie, köszönjük. Köszönjük közönség!
Házigazda: Minden jónak egyszer vége van. Elfogyott az időnk.
 
 
Megjegyzések