Easy come, easy go (Marianne Faithfull, Wiener Staatsoper, 2009 július 4.)

Marianne Faithfull,  Easy come easy go tour, Wiener Staatsoper, 2009 július 4

Hosszú várakozás után végre láttam hallottam a mi lányunkat szombaton az operában...nem szeretnék Fáy Miklós lenni, de nem voltam egészen elájulva. A tavalyelőtti Budapesti turnényitót Fáy úrral ellentétben bennsőségesebbnek, és lendületesebbnek éreztem. Talán a nagy meleg miatt, talán azért mert a nagyzenekari felállástól nagyobb szívdobbanásokat vártam, de kb a Broken English-ig egészen lötyögősnek tűnt az előadás. Marianne konferálása szerint a Crane Wife "3" Buddy Holly ritmusban hangzott el, de ez se segített sokat rajta, a zenészek szétcsúszogattak, és mintha kullogtak volna az ének mögött, vagy Marianne sietett, ez eldönthetetlen.

Elsőként itt merült fel bennem, hogy a zenekar a látszat ellenére talán nem is annyira jazzre termett, sokkal több élet volt a Broken English rockjában, mint az előző 3-4 dalban együtt.mégis inkább fáradtak voltak, mert később az In Germanyt, before the War-t egész tisztességesen elnyomták, főleg a fűrészes fickó nyűgözött le, a Kimbey pedig egyenesen tökéletes volt.

Marianne különben nyugodt és laza volt, lassan járkált a banda előtt és időnként kézmozdulatokkal vezényelt nekik. Az odakészített bárszéket talán csak egyszer használta, a szövegkönyvet annál többször - ennek ellenére a Sister Morphine-t sikerült alaposan összekutyulni. Amikor Marianne kihagyott egy sort, nem jött zavarba, a nagyobb baki elkerülése érdekében egyszerűen elhallgatott, és megvárta míg a banda eljut az utolsó versszakig. Amúgy Budapesthez képest sokat fogyott, tartja a tavaszi londoni formáját (ezek szerint nem Photoshop) kifejezetten csinos volt, fekete nadrágkosztümben. Hajlott kora ellenére is jó alakú, fitt nő benyomását keltette, amíg le nem vette a felsőjét az As tears go bye után. ("Sorry i am hot...I know everybody is hot but I'm hotter... in a good way") Ettől eltekintve takarékosan bánt a show elemekkel, kedvesen, de elég szűkszavúan kommunikált a közönséggel. Nem csak azért tűnt rövidnek a koncert, mert egy óra húsz perc körül lehúzták a rolót, de igazából az utolsó harmadában kezdett beindulni valami, amit mire megéreztem, már vége is lett...

Szép volt a Sing me back home, de még egy kicsit lendületesebb ráadás bőven belefért volna. Azért is hiányzott nekem a hazai pálya, mert a közönség illedelmesen végigtapsikolta a koncertet, még az egy két elbénázott dal esetében is örült, de a valóban jól sikerült végkifejlet után képtelen volt egy normális standard magyar vastapsra. Amikor Marianne visszajött a kabátjáért, már a fele a kijárat felé tartott, így csak némi puszidobálás maradt a végére.

Jól éreztem magam, semmit se bánok, mások nyilván másként hallották, de én katarzisfélét talán csak a Broken English, vagy a Why'd ya do it környékén éreztem, ettől eltekintve egy tisztességes, de kicsit fáradt, unott koncertet hallottam, inkább a zenekarnak, és az illedelmes közönségnek, semmint Marianne-nak köszönhetően.

Ez volt a setlist nagyjából, a sorrendért nem kezeskedem:

Az első dalt sajnos az előre nem látható pontos kezdés miatt elpihegtük a Burg kertben, de a szomszédaink szerint

  • Times square

majd:
  • Down from dover
  • Children of Stone
  • Salvation
  • Hold on hold on
  • Crane wife 3 (Buddy Holly verzió)
  • Easy come easy go
  • Broken English (kb itt kezdett el magára találni a zenekar)
  • Crazy love
  • Kinley (gyönyörű)
  • The Ballad of Lucy Jordan (valami afrikáner verzió, Paul Simon modorában ukulelével, de miért?)
  • Sister Morphine
  • In Germany before the War (fűrész + bicska maxi intro! zseniális)
  • Why d'ya do it (mérsékelt nekivadulás, erős koncentráció a szövegre)
  • As tears go bye (+ strip tease)
  • ráadás: Sing me back home


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A hiányzó láncszem (Szörényi Levente: A végtelen úton, 1986)

Az egész emberiségre Hackney (The Rolling Stones - Hackney Diamonds, 2023)

Mégis, kinek a falva? (HBB: Senkifalva, 2006)

The Rolling Stones, "Bridges to Babylon", Flugfield, Wienerneustadt Ost, 1998